Co pomoże przy obniżonym libido?

Obniżone libido może być problemem nie tylko panów, ale też pań. W obu przypadkach godne polecenia są stymulatory popędu, które pomogą uporać się z małą chęcią na seks. Zgodnie z fizjologią kobiecego ciała największa ochota na miłosne uniesienia ma miejsce na kilka dni przed owulacją, kiedy to podnosi się poziom testosteronu. Co jednak z pozostałymi dniami? Oto sposoby na zwiększenie popędu seksualnego niezależnie od dnia cyklu menstruacyjnego. 

Co ma wpływ na libido u kobiet i jak zwiększyć popęd seksualny? 

Jest wiele czynników wpływających na libido u kobiet. Okazuje się, że codzienna dawka ruchu przyczynia się do zwiększonej ochoty na sypialniane igraszki. Aktywność fizyczna poprawia popęd płciowy. Sprawdzi się nawet joga i medytacja. Bardzo ważne jest to, co się spożywa. Niedobór witamin w dużym stopniu przyczynia się do obniżenia libido, szczególnie deficyt witaminy D. Wiele chemicznych substancji również ma destruktywny wpływ na układ hormonalny i seksualny kobiety. Unikać powinno się ftalanów, które zabrudzają układ endokrynologiczny. Odpowiednia ilość snu ma korzystny wpływ na popęd seksualny, a jego deficyt zwiększa poziom kortyzolu i obniża libido. Negatywny wpływ na popęd seksualny ma też palenie papierosów i stosowanie niektórych leków – antydepresyjnych, antykoncepcyjnych. Zwiększyć libido można przez dodanie do diety selera, gorzkiej czekolady, owoców morza, cynamonu, wanilii, chili i lukrecji. Pomocne są też zioła o działaniu adaptogennym. Na rynku nie brakuje suplementów diety wspomagających popęd seksualny dla pań.