Jak skutecznie budować masę mięśniową?

Szczupła i wysportowana sylwetka to marzenie wielu osób. Droga do osiągnięcia wymarzonej figury jest jednak długa i żmudna. Wymaga wielu godzin treningu i trzymania się odpowiedniej diety. Czy można usprawnić proces budowania masy mięśniowej?

Najważniejsze czynniki w budowaniu masy mięśniowej

Uzyskanie smukłej i wysportowanej sylwetki wymaga czasu i zaangażowania. Nie wystarczy pójść pobiegać lub pomachać hantlami przez kilkanaście minut raz na jakiś czas. Mięśnie buduje się systematycznym treningiem siłowym i zdrową dietą bogatą w białko. Aby zauważyć postęp w przyroście masy mięśniowej należy także znaleźć czas na wypoczynek i regenerację. Cały proces warto wspomagać odpowiednimi suplementami.

Ważna rola białka w diecie

W budowaniu masy mięśniowej konieczne jest trzymanie zbilansowanej diety. Oczywiście nie może w niej zabraknąć dobrych jakościowo źródeł węglowodanów i tłuszczów, ale najważniejszym makroelementem powinno być białko. Jego dobrym źródłem są: mięso, produkty mleczne oraz jajka. Przyjmuje się, że najlepiej spożywać ok. 2 g białka na kilogram masy ciała. Osoby, które nie spożywają na co dzień odpowiedniej ilości białka, mogą stosować odżywki białkowe. Naturalną i dobrze przyswajalną odżywką jest Trec Whey 100, w której składzie znajduje się wyłącznie białko serwatkowe. Kolejną rzeczą, którą warto mieć na uwadze jest fakt, że zbudowanie masy mięśniowej wymaga nadwyżki kalorycznej.

Konsekwentne przestrzeganie tych kilku prostych zasad gwarantuje zwiększenie masy mięśniowej. Warto tak zaplanować sobie tydzień, aby znaleźć czas na treningi, przygotowywanie posiłków i regenerację. Owocem tych wysiłków będzie wymarzone, zdrowe i muskularne ciało.