Kreatyna – sposób na efektywny trening

Każdy, kto choć raz próbował swoich sił na siłowni lub nieco bardziej zainteresował się kulturystyką, ten wie, jak bardzo ważne dla osiągnięcia sukcesu w tej dziedzinie są stosowane suplementy diety. A zdecydowanie najlepszym środkiem, który służy do wspomagania naturalnych procesów w organizmie, jest kreatyna. Czym dokładnie jest i jak powinno się ją zażywać?

Czym jest kreatyna?

Wiele osób uważa ze wszystkie zażywane przez sportowców środki to sterydy, które wyniszczają ciało i są zwyczajnie nieuczciwym sposobem na szybsze zyskanie masy mięśniowej.
Kreatyna natomiast jest czymś zupełnie innym. Jest to substancja, która całkowicie naturalnie znajduje się w ciele każdego człowieka. Duże ilości dostarczane są między innym poprzez spożywanie ryb, mięsa wołowego, wieprzowego i drobiu. Może być również dostarczana w formie suplementów diety.
Do czego jednak ona służy? Celem obecności kreatyny w organizmie jest transportowanie energii do komórek mięśniowych. Innymi słowy, im więcej jest kreatyny, tym więcej energii trafia do mięśni, a tym samym trening może stać się dłuższy i efektywniejszy.

Sposób zażywania kreatyny

Czy oznacza to zatem, że najlepiej jest spożywać tyle kreatyny, ile tylko się da? Oczywiście tak nie jest, ponieważ wszystkiego, co się dostarczy do organizmu, nie będzie można przyswoić. Nadmiar kreatyny zostanie po prostu wydalony z organizmu.
Przyjmuje się, że najlepszą dawką jest około 10 gramów dziennie w dni treningowe, natomiast w dni nietreningowego połowę tej dawki.