Jakie suplementy stosować podczas budowania masy mięśniowej?

Właściwa dieta jest najważniejsza dla osób budujących masę mięśniową. Dzięki niej dostarczymy do organizmu niezbędne składniki odżywcze oraz energię, którą potrzebujemy w procesie regeneracji włókien mięśniowych. Często wraz z dietą nie dostarczamy wszystkich potrzebnych składników. Dlatego warto sięgnąć po suplementy, które mogą pomóc w osiągnięciu celów treningowych.

Jakie suplementy na zwiększenie siły?

Podczas budowania masy mięśniowej ważny jest dla nas wzrost siły. Progres na treningach pozwala nam na podnoszenie coraz większych ciężarów, jednak z czasem dochodzimy do maksymalnego obciążenia. Wtedy w dalszym progresie pomocne będą suplementy zwiększające siłę. Pierwszym z nich jest kreatyna. Wpływa ona na szybsze odnawianie się energii w naszych mięśniach. Dzięki temu możemy wykonywać więcej powtórzeń w danej jednostce czasu. Oprócz tego kreatyna wpływa także na lepszą regenerację, co wpływa na wzrost siły w trakcie kolejnych sesji treningowych.

Suplementy takie jak BCAA i cytrulina wpływają na to, że możemy wykonywać dłuższe treningi. BCAA to aminokwasy, które chronią nasze mięśnie w czasie długich i ciężkich treningów. Z kolei cytrulina wpływa na wzrost wytrzymałości treningowej, oraz na pompę mięśniową. Dzięki niej bez problemu wykonamy dłuższy trening, ponieważ powoduje opóźnienie zmęczenia.

Z suplementów zwiększających siłę warto zwrócić uwagę na kofeinę. Znajdziemy ją w kawie lub przedtreningówkach. Kofeina pobudza nasz organizm, co przekłada się na możliwość wykonania dłuższych i cięższych treningów. Pobudzające właściwości kofeiny pozwolą nam zauważyć wzrost siły już po kilku treningach. Musimy ją jednak przyjąć około 30 minut przed treningiem.