Dlaczego warto stosować kwasy omega 3?

Omega 3 to wielonienasycone kwasy tłuszczowe. Ich niedobór może powodować szereg różnych dolegliwości, dlatego warto zadbać o odpowiednią ilość tego składnika w diecie. W skład omega 3 wchodzą kwasy ALA, EPA i DHA. Pod takimi nazwami możemy je spotkać w składzie wielu suplementów. Kwas ALA jako jedyny pochodzi z roślin. Z kolei EPA i DHA pochodzą z oleju rybiego.

Dlaczego warto suplementować kwasy omega 3?

Naturalnie kwasy omega 3 występują w tłustych rybach morskich. Zapotrzebowanie dorosłej osoby to około 1-1,5 grama na dobę. Żeby dostarczyć taką ilość wielonienasyconych kwasów tłuszczowych, powinniśmy spożywać dwa razy w tygodniu po około 150 gramów tłustych ryb morskich. W naszej kulturze ryby spożywamy sporadycznie, przez co wiele osób cierpi na niedobory kwasów omega 3. Odpowiednia ilość omega 3 w diecie pozytywnie wpływa na wzrok, pracę mózgu, pomaga w leczeniu depresji, zmniejsza ryzyko wystąpienia nowotworów, obniża poziom cholesterolu. Na tej stronie można zaczerpnąć więcej informacji na temat kwasów omega 3.

Kwasy omega 3 jakie wybrać?

W sklepach znajdziemy wiele suplementów zawierających kwasy tłuszczowe omega 3. Najlepszym ich źródłem jest olej z dorsza i ryb dorszowatych. Oprócz tego w sklepach znaleźć możemy olej z wątroby rekina. Wpływa on na odporność, jednak nie jest dobrym źródłem kwasów omega 3.