Jaka jest rola odżywek węglowodanowych w planie treningowym?

Od kiedy zaczęto rozkładać na czynniki pierwsze sens racjonalnego żywienia, węglowodany pełnią strategiczną rolę w diecie sportowców i kulturystów.  Białko będące budulcem masy mięśniowej, nie miałoby racji bytu bez udziału czynnika energetycznego.  W celu uzyskaniu odpowiedniej dawki energii trzeba skorzystać z najlepszego carbo, czyli odżywki, która jest optymalna dla każdego planu treningowego. Koktajle węglowodanowe zapewniają nie tylko siłę, ale i odpowiednią regenerację po wysiłku.

Wpływ węglowodanów na prawidłowe funkcjonowanie organizmu  

najlepsze carbo

Wbrew pozorom węglowodany pomagają w spalaniu tkanki tłuszczowej, ale pod warunkiem, że są elementem odpowiednio zbilansowanego jadłospisu. Zdaniem dietetyków węglowodany są w stanie zabezpieczyć nawet 80% dziennego zapotrzebowania energetycznego. Węglowodany biorą czynny udział w procesach, które są związane w utlenianiu kwasów tłuszczowych, a w połączeniu z białkami i tłuszczami stanowią budulec struktur komórkowych. Warto pamiętać o tym, że wątroba i mięśnie, magazynują glikogen, przez co organizm może magazynować energię potrzebną do wysiłku fizycznego. Najlepsze carbo nie tylko pełni rolę paliwa, ale również gwarantuje odpowiedni poziom glukozy we krwi. 

Jak działają odżywki węglowodanowe? 

Odżywki dedykowane sportowcom i kulturystom są skomponowane z węglowodanów, które są zdolne do wolnego i szybkiego uwalniania. Najlepsze carbo są dodatkowo wzbogacane witaminą B i magnezem. Dzięki temu mięśnie są chronione przed kontuzjami, które są związane ze skurczami. Odżywki sprawiają, że sportowcy mogą realizować wymagające plany treningowe, ponieważ dostarczają organizmowi odpowiednią dawkę energii. Firmy specjalizujące się w produkcji suplementów, ciągle pracują nad nowymi typami odżywek. Zdaniem kulturystów najlepsze carbo powinno dodatkowo posiadać wszystkie cechy przedtreningówki. Trenerzy zalecają przyjmowanie odżywek w dwóch 50 gramowych dawkach, z czego jedną przed treningiem, a drugą w trakcie lub po zakończeniu aktywności fizycznej.